zaterdag 22 oktober 2011

Gevulde paprika

Vandaag was het een tuindag.
Heerlijk wroeten in de aarde, alles om je heen vergeten.....en dus ook de tijd !
Aangezien dit al vaker is gebeurd...en ik mijn leering daar uit heb getrokken...heb ik vandaag gekozen om paprika's te vullen.
Dit gerecht kost erg weinig voorbereidingstijd en wanneer de paprika's in de oven staan, heb je weer tijd om iets anders te doen.....zoals nog even in de tuin werken !

Voor de vulling;
gehakt (ik gebruik 500 gram voor 5 paprika's)
2 kopjes gekookte rijst
2 eieren
zout
2 teentjes knoflook (of meer/minder naar smaak)
komijn, piment, cayennepeper
handje vol muntblaadjes

Alles -behalve de rijst!!- mengen in een keukenmachine tot een gladde massa.
De gare rijst hierdoor mengen.
Paprika's vullen en met het kapje erop in een ovenschaal zetten met een bodempje groentenbouillon.

In een warme oven op 180 graden in ongeveer 40 - 45 minuten gaar laten worden.

...vandaag had ik geen munt in huis en heb ik peterselie gebruikt.
...ook lekker !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten