dinsdag 16 augustus 2011

Granny's

Ik ben de laatste tijd enorm geinspireerd door alle leuke haakprojecten op internet. Omdat mijn handen dan beginnen te jeuken, ben ik naar de Action getogen voor een paar bollen wol. Ik had niet veel keuze qua kleur en dus ben ik begonnen aan een kerstkleed. Dat moet het nieuwe huis in december opvrolijken !

In de afgelopen weken heb ik al heel veel granny's gehaakt, maar ik moet er zeker zo'n 150 hebben.....dus dapper doorhaken.
Het haken heb ik mezelf aangeleerd via een boekje van de rommelmarkt. Het heet ; "Haken en breien voor beginners" en het geeft met tekeningen een hele goed uitleg voor beginners zoals ik.

Met behulp van de website ; http://www.blijmetdraadjes.nl/ heb ik een basispatroon gevonden voor een granny met meerdere kleuren. Deze heb ik gebruikt voor mijn deken. Via de volgende link kun je dit patroon vinden. http://www.blijmetdraadjes.nl/granny-square-met-2-kleuren/

Verder heeft deze prachtige website nog veel meer mooie haak en breitechnieken en voorbeelden. Ik ga er zeker nog meer inspiratie opdoen.

Op dit moment ziet mijn toekomstig kleed er zo uit. Elke granny heeft 8 draadjes om af te werken.....een werkje waar ik niet naar uitzie !

Over een paar maanden zie je het eindresultaat op mijn webblog !

2 opmerkingen:

  1. Ja dat afwerken ken ik. Heel vervelend. Maar dit blog heeft mij enorm geholpen. http://attic24.typepad.com/weblog/joining-asyougo-sqaures.html Ik zie het hier niet zo snel tussen, maar wat goed werkt is na elke kleur afhechten. Dan met een lus de nieuwe kleur opzetten en de draad van de vorige kleur meehaken. Het scheelt echt enorm. Alleen spijtig dat ik niet zo goed kan uitleggen. Als je in dit blog doorklikt zie je het vast ergens met plaatjes uitgelegd. Veel succes.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Linda, ik heb direct gekeken en weet zekere dat deze site ook zal bijdragen aan mijn haakactiviteiten. Ik ga jouw tip over het hechten proberen !
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen