donderdag 18 augustus 2011

Thistle Tea

In het land van mijn lief ga ik graag naar die enorme supermarkten....je weet wel....die met 24 kassa's!
Daar kan ik echt in verdwalen en lekker rondneuzen naar spullen die we hier in Nederland niet kunnen krijgen. Op 1 van mijn stooptochten zag ik een prachtig pakje thee.
Het pakje alleen al is een plaatje en toen ik het vanochtend opende, kwamen er allemaal prachtig goudverpakte theezakjes uit.

Deze theecombinatie is van thee uit Africa en Ceylon, vermengd met de nationale bloem uit Schotland.....the Thistle.
Hij smaakt naar....ja, wat zal ik zeggen....thee met een beetje een 'hooi-smaakje'. Ik denk dat ik het niet anders kan omschrijven.
Wel lekker hoor ! Echt zo'n bakkie thee waar je lekker voor gaat zitten !

Op de verpakking staat de website van de Edinburgh Tea & Coffee Company, die deze thee hebben ontwikkeld. De site geeft uitgebreide informatie over hoe je thee (op z'n Engels) moet zetten. In grote lijnen komt het erop neer dat het theezakje minimaal 5 minuten in het kopje moet hangen. Bij mij  schieten dan de vullingen al uit mijn kiezen......veeeeel te sterk....geen wonder dus dat de Britten melk bij hun thee doen.

Wist je trouwens dat de meeste theezakjes in Groot Brittannie helemaal geen touwtje hebben!
Het ronde zakje gaat in het kopje, het hete water erop en dan even laten staan. Met een lepeltje het zakje eruit halen en dan flink tegen de rand van het kopje duwen, zodat alle thee eruit is.



Voor meer info kijk gerust op ; http://www.edinburghteacoffee.co.uk/.
Wil je de thee proeven....kom gerust langs....dan doen we er ook een lekkere 'scone with cream and jam' bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten