woensdag 31 augustus 2011

De keuken van elfjes, draken...

Vandaag heb ik 3 prachtige, kleine kookboekjes op de kop getikt.
Het ging me niet eens om de inhoud....die heb ik later pas bekeken,
maar de titels zijn zo prachtig, dat ik de boekjes niet kon laten liggen.

"De keuken van elfjes, draken, hobbits en andere fantasiewezens",
"Een muis in de soep" en
"Koken als de feeen".

Zeg nou zelf.....??

En de gerechten zijn apart, maar toch wel uitvoerbaar....en dat is voor mij heel belangrijk.
Hier een voorbeeldje ;

Stenen reuzen met kiezels

Voor 6 rotsjes
1 ei, 125 gram fijne suiker en 125 gram kokos.
Verwarm de oven voor op 200 graden. Klop het ei los met de suiker en kokos. Vorm prramideachtige koekjes van het mengsel en bak ze ca 10 min in de oven. Zet ze weg om af te koelen.

Voor de kiezels;
70 gram bosbessen en 100 gram witte chocolade
Pers de bosbessen uit. Smelt de chocolade au bain-marie (in een kom boven een pan met heet water). Roer het bosbessensap erdoor. Blijf roeren tot het mengsel dik wordt. Rol er balletjes van. De kleur van de 'kiezels' varieert van lila tot paars, afhankelijk van de hoeveelheid bessensap.

Wat heerlijk als je zoiets kunt verzinnen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten